Ona Weronika: Ciasto marchewkowe z kremem

piątek, 16 sierpnia 2013

Ciasto marchewkowe z kremem

piątek, 16 sierpnia 2013
Jest doskonałe, pyszne i jeśli jeszcze nigdy nie jedliście ciasta marchewkowego, to musicie spróbować.
Ja teraz żałuje, że skusiłam się na jego przygotowanie tak późno, jest mięciutkie, wilgotne, pachnie cynamonem, do tego krem lub tylko polewa. Smakuje podobnie jak piernik, tylko jest lżejsze i puszyste.

Przepis znalazłam na jakimś blogu, niestety nie pamiętam teraz jaki to był, abym mogła podziękować autorowi. W internecie jest wiele przepisów, różnią się one tylko proporcjami składników.




Składniki (duża blacha)
  • 2 szklanki marchewki (drobno startej) czyli ok. 3 średni marchewki, ważyłam 300 g marchewki startej, to jest ok.400 marchewki którą trzeba obrać.
  • 5 jaj
  • 250 ml oleju
  • 330 g cukru
  • 300 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu w proszku
Sposób przygotowania
Jaja ubić z cukrem przy pomocy miksera, dolewać olej, teraz dodać przesianą mąkę z sodą i proszkiem, mieszać łopatką, dodać cynamon i stratą marchewkę, dokładnie i delikatnie wymieszać.


Piecz 40 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C.

Krem 
  • 500 ml mleka
  • 110 g cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
Z podanych składników ugotować budyń (domowy). Ostudzić.

  • 250 g masła lub margaryny
Zmiksować i dodawać po łyżce zimnego budyniu.

Ciasto przekroić na 2 równe części i przełożyć kremem. (Uwaga ! przy przekładaniu ciasto jest ciężkie)

W kąpieli wodnej roztopić czekoladę mleczną lub białą i polać ciasto, lub przygotować polewę.


3 komentarze:

  1. Uwielbiam ciasto marchewkowe ale z tym kremem to musi smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz zostałam poczęstowana ciastem marchewkowym na koloniach i gdy tylko usłyszałam z czego jest zrobione- parsknęłam gromkim śmiechem. Potem żałowałam pochopnego osądu.
    Teraz nie wyobrażam sobie jesieni bez szarlotki i ciacha marchewkowego.
    Te, w Twoim wykonaniu prezentuje się niezwykle okazale, niczym prawdziwa, najsłodsza rozpusta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy jeszcze nie mialem okazji jesc ciasta marchewkowego wiec sprobuje zrobic.Wyglada naprawde ciekawie.Dzieki za przepis i zachety .Pozdrawiam.


      Usuń

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...