Ona Weronika: Muffiny cynamonowe z jabłkiem

piątek, 31 stycznia 2014

Muffiny cynamonowe z jabłkiem

piątek, 31 stycznia 2014
O tym jak bardzo polubiłam piec muffinki, już wspominałam, jednak zawsze poszukuje tych, które w składzie mają olej, a nie margarynę. Bo nigdy nie lubiłam i chyba nie polubię ciast ucieranych, nie dość, że dłużej się robi, to nie zawsze może się takie ciasto upiec. A żadna gospodyni tego nie lubi :).

Te smakiem przypominają te marchewkowe, a to ze względu na cynamon, uwielbiam takie aromatyczne wypieki. Przepis znalazłam na blogu smakocie, tylko nie miałam mąki pełnoziarnistej, to zastąpiłam ją zwykłą, tak samo robię to często z brązowym cukrem, nie ma to wpływu na smak, a raczej wartość odżywczą.




Składniki (12 sztuk):
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej (dałam pszenną)
  • 0,5 szklanki cukru
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/3 łyżeczki przyprawy korzennej (do piernika)
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • około 60 ml oleju
  • 2-3 jabłka, obrane i pokrojone w drobną kostkę (jedno też starczy)
Sposób przygotowania:
Osobno wymieszaj suche składni, to samo zrób z mokrymi.
Do suchych dodaj mokre.
Pokrój obrane jabłko w drobną kostkę i wmieszaj do ciasta, kilka kostek zostaw na wierzch.
Przełóż ciasto do formy, wyłożonej papilotkami.
Piecz w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni przez około 25 minut.
 

Prawda, że dziecinnie proste ;).

3 komentarze:

  1. Mniam:)))))) w niedziele planuje zrobić słodkie śniadanie dla rodziny zainspirowałaś mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam też placuszki z kaszy manny, zaskoczą i nasycą każdego łakomczucha. Znajdziesz je w moich słodkich przepisach.

      Usuń

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...