Ona Weronika: Indie na talerzu i w filmie, Butter Chicken i Smak curry

środa, 4 lutego 2015

Indie na talerzu i w filmie, Butter Chicken i Smak curry

środa, 4 lutego 2015
Serwis Zblogowani.pl zrobił mi niespodziankę i zaproponował udział w smacznej akcji.
Organizatorem akcji dla blogerów i konsumentów jest firma Pataks, szczegóły promocji tutaj.
Dzięki tej akcji mogłam sobie przypomnieć jak smakuje dobre jedzenie :).
Postanowiłam, że skoro na obiad zrobiłam sobie indyjskie jedzenie, to film też musi być z Indii.
Tak też wyszukałam film pod tytułem "Smak curry", który nie jest romansem typowym dla Bollywood.

butter chicken

  • Kurczaka bardzo lubię bo można go przyrządzić na wiele sposobów, a ten smak nigdy się nie znudzi.
  • Ryż to produkt, który w kuchni indyjskiej i chińskiej, jest tak popularny jak u nas ziemniaki.
  • Sos często zdarza się że ma w składzie paprykę, dlatego ich nie kupuję, bo nie lubię papryki ;).

Butter Chicken na szczęście nie ma w składzie papryki, jest za to bardzo aromatyczny, ma kawałki cebulki i wcale nie jest jednolity, ale to jego zaleta. Świadczy to o naturalności i braku konserwantów.
Wybrałam go jako pierwszy do testów smakowych, dlatego że jest łagodny, bo ja w ostrych smaków za bardzo nie lubię.

Sposób przygotowania takiego ryżu z kurczakiem to maksymalnie 20 minut. Czyli czas idealny dla głodnego studenta, jedyną przeszkodą może być cena, bo jak podejrzałam na jednej ze stron sos może kosztować 7-8 zł. Ale myślę, że za taką jakość i smak warto czasami sporo zapłacić.

Czas gotowania ryżu w torebce 15 minut, czas podgrzewania kurczaka w sosie 15 minut. Wcześniej należy go pokroić wg uznania i podsmażyć.
Czy wiesz, że ryż podany oryginalnie smakuje inaczej ? Kulki z ryżu zrobisz, łyżką do lodów, możesz też użyć silikonowej foremki do muffinek, filiżanki czy foremki do jajek sadzonych lub ciastek. Tylko przed nałożeniem ryżu posmaruj jej wnętrze oliwą lub masłem, to ułatwi wydobycie gorącego ryżu.

Jest wieczór, cały czas pamiętam o dobrym obiedzie, odpalam laptopa i szukam filmu, którego akcja dzieje się w Indiach. Muszę się przyznać, że był taki czas jeszcze kilka lat temu kiedy co tydzień z moją koleżanką oglądałyśmy filmy Bollywood na DVD :).

Uwielbiam filmy w których jest jedzenie, ten który wyszukałam taki właśnie jest.
Miało być "przez żołądek do serca", a jak jest i będzie zobaczycie sami. Polecam.


PS. Lubicie jedzenie i kino prosto z Indii ? Znacie te sosy ?
Za tydzień kolejny przepis i film. Zapraszam.


zBLOGowani.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...