Ona Weronika: Ciasto tulipan z kremem

piątek, 17 stycznia 2014

Ciasto tulipan z kremem

piątek, 17 stycznia 2014
Kto podgląda to wie, że ja lubię kombinować, i cały czas wynajduje sobie nowe przepisy na ciasta.

O babce tulipan, pieczonej w keksówce, słyszałam już dawno, ale pomyślałam dlaczego by nie zrobić z niej ciasta i to z kremem. 
Poszukałam i znalazła wiele przepisów, ale ostatecznie skorzystałam z tego , bo to ten sam, jak nie podobny. Musiałam też wykorzystać 500 g sera, które zostało mi po robieniu sernika.
Ciasto jest nadal babkowe, a co za tym idzie bardziej suche i piaskowe, ale dla tych smaków i kolorów warto je zrobić, nawet bez kremu lub z dowolnym.




Składniki
  • 6 jaj
  • 6 łyżek oliwy
  • 1 szklanka cukru
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 200 g masła lub margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 1 kisiel wiśniowy
  • 1/2 szklanki suchego maku 
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
Wykonanie:
Żółtka utrzyj z cukrem na puszystą masę, dodaj olej i miękką margarynę, oraz przesianą mąkę z proszkiem.
Ubij białka i delikatnie połącz z przygotowanym ciastem
Przygotuj 3 dodatkowe naczynia i podziel ciasto równo na 4 części.
Do każdej dodaj osobny składnik czyli mak, wiórki, suchy kisiel i kakao.
Wyłóż na blachę po łyżce ciasta na przemian i wyrównaj ciasto.
Piecz w nagrzanym piekarniku do 180 *C, przez ok. 35 minut.

 Przed pieczeniem
Po przekrojeniu na pół
można nasączyć
 Krem serowy
Ja ten przepis zmodyfikowałam dlatego masa serowa wyszła taka gęsta, śmiało możecie przełożyć ciasto kremem budyniowym lub karpatkowym
  • 70 dag sera
  • 4 jajka 
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 200 g margaryny
  • 1,5 budyniu śmietankowego lub 1 duży budyń
  • 1/2 szklanki mleka 
  • polewa
Ser i margarynę przełóż do rondla i delikatnie rozpuszczaj, jaja ubij z cukrem i dodaj do rondla, mieszając na małym ogniu, budyń rozprowadź w mleku i dodaj do masy. Ugotuj serowo-budyniowy krem, jeszcze ciepły wyłóż na ciasto i przykryj drugim blatem.

Przygotuj polewę i polej ciasto.


Podobne kolorowe, biszkoptowe ciasto jest już na moim blogu.

2 komentarze:

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...