Ona Weronika: Drożdżowe babeczki, bułeczki z rodzynkami

niedziela, 12 kwietnia 2015

Drożdżowe babeczki, bułeczki z rodzynkami

niedziela, 12 kwietnia 2015
Jedna z nich pięknie się prezentowała w moim koszyczku wielkanocnym. Ciasto było aromatyczne słodkie i żółciutkie za sprawą jaj. Babeczki mają tylko jedną wadę długi czas oczekiwania, bo ciasto dojrzewa w lodówce.
Zaletą może być to, że robisz je wieczorem, wkładasz na noc do lodówki, a rano wstajesz i za 1,5 h wyjmujesz z piekarnika pachnące i smaczne drożdżowe bułeczki na śniadanie.
Przepis pochodzi z kalendarza "moje smaki życia", który był dostępny w Biedronce.


Przepis na 18 babeczek (ja z połowy składników zrobiłam 10 sztuk)

  • 500 g mąki pszennej
  • 20 g świeżych drożdży
  • 150 ml letniego mleka
  • 60 g cukru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 5 jaj
  • 250 g miękkiego masła
  • skórka z 1 cytryny
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 150 g rodzynek
Dodatkowo
  • żółtko jaja
  • 2 łyżeczki śmietanki/mleka
  1. Wymieszaj 50 ml letniego mleka, drożdże, 1 łyżeczkę cukru i 2 łyżki mąki. Odstaw zaczyn w ciepłe miejsce do wyrośnięcia  na ok. 15 minut Przesiej do misy mąkę, dodaj zaczyn, pozostały cukier, mleko i jaja.
  2. Wyrabiaj ciasto (za mnie robił to robot z hakiem :), aż stanie się elastyczne. Dodaj skórkę z cytryny, aromat cytrynowy i miękkie masło. Wyrabiaj kilka minut. Wmieszaj rodzynki. Przykryj miskę folią i pozostaw w temp. pokojowej przez 30 minut. Włóż do lodówki na 8-12 godzin.
  3. Formy do muffinek wyłóż papilotkami (ja mam silikonowe). Napełnij do 2/3 wysokości ciastem i pozostaw w cieple przez 60 minut. Babeczki posmaruj rozmąconym żółtkiem ze śmietanką. Nagrzej piekarnik i piecz w temperaturze 180*C przez 25 minut.

PS. a może by tak jeszcze z kruszonką ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...