Ona Weronika: Kruche ciasto z rabarbarem i budyniową pianką

piątek, 22 maja 2015

Kruche ciasto z rabarbarem i budyniową pianką

piątek, 22 maja 2015
Sezon rabarbarowy trwa na pierwszy ogień poszedł znany przepis, ale w wersji z rabarbarem.
Piekłam też muffinki ale efekt końcowy mnie nie zadowolił, za to jutro planuje upiec biszkopt z rabarbarem.
Oczywiście kompot z rabarbaru też już piłam, bo jak się ma trzy dorodne krzaki to trzeba korzystać ;).


Przepis znalazłam na blogu ilovebake.pl i koniecznie muszę go dodać do ulubionych kulinarnych

Ciasto kruche (mała blacha lub tortownica)
  • 2 i 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g masła lub margaryny
  • 5 żółtek
  • 5 łyżek cukru
  • 1-2 łyżki zimnej wody
  • szczypta soli
Mąkę z proszkiem przesiewamy do miski lub na stolnicę, dodajemy margarynę i żółtka oraz cukier. W razie potrzeby 2 łyżki wody, to w trakcie wyrabiania. Ciasto kruche wyrabiamy dość szybko żeby masło/margaryna od ciepła naszych dłoni się za bardzo nie rozpuściła. Ciasto dzielimy wg uznania ja dałam 1/3 na spód, a 2/3 starłam na wierzch, ty możesz zamienić proporcję. Ciastem na spód możesz odrazu wylepić dno formy i podpiec ok. 20-25 minut w 180*C. A pozostałe ciasto włóż do zamrażarki (wersja ekspresowa) możesz też zrobić ciasto wieczorem i włożyć na całą noc do lodówki.

Podczas pieczenia możemy podsmażyć rabarbar ja robię to na dużej patelni, szybko i wygodnie. Powinien być lekko miękki, a sok wypić lub wylać, proponuje to pierwsze miodzio :).
  • 500 g rabarbaru, pokrojonego w kostkę
  • 2 łyżki cukru
  • (2 łyżki bułki tartej) do posypania ciasta
Kiedy ciasto ostygnie posypujemy je bułką tartą, a później wyłożymy na nie przestudzony rabarbar i piankę.

Budyniowa pianka
  • 5 białek
  • 200 g cukru
  •  1 cukier waniliowy (16g)
  • 2 budynie waniliowe, proszek
  • 1/2 szklanki oleju
  • szczypta soli
 Białka ubić na sztywno mikserem, pod koniec ubijania dodać cukry i nadal ubijać do rozpuszczenia cukru. Odkładamy robot i bierzemy łopatkę, którą wmieszamy do piany budynie i olej cienkim strumieniem, wszystko oczywiście delikatnie i dokładnie.

Wykładamy na rabarbar, który leży na bułce i cieście, bułka ma wchłonąć ewentualną wilgoć.
Wyciągamy schłodzone ciasto i bezpośrednio na piankę lub talerz/deskę ścieramy na tarce o dużych oczkach.

Piekarnik nagrzewamy do 180 *C i w tej temperaturze pieczemy przez ok.40-45 minut.

PS. pod piankę możesz położyć każde owoce, a do pianki dodać budyń smakowy ;).

Inne moje przepis na ciasto z rabarbarem i budyniem oraz ucierane z pianką.

2 komentarze:

  1. Hej ;) Trafiłam na twojego bloga szukając informacji o Izoteku. jestem dopiero w trzecim miesiącu terapii i szukam bardziej doświadczonych od siebie ;) Czy jest coś, co polecisz na suche skórki na twarzy? Makijaż jeszcze mocniej je podkreśla, a za tydzień mam ważną okazję i chciałabym wyglądać pięknie. Używam oczywiście kremów i wiem, że to łuszczenie jest nieuniknione, a nawet wskazane, ale zastanawiam się, czy ten jedyny raz mogłabym sobie pozwolić na peeling enzymatyczny (np, dwa dni przed wyjściem), by skóra była gładka i makijaż trzymał się lepiej? Boję się, że może to skończyć jakąś reakcją alergiczną albo burakiem nieznikającym przez dwa tygodnie. Masz tutaj jakieś doświadczenia?

    OdpowiedzUsuń

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...