Ona Weronika: Torcik tiramisu bez pieczenia

piątek, 5 kwietnia 2013

Torcik tiramisu bez pieczenia

piątek, 5 kwietnia 2013
Tiramisu piekłam już nie raz, a zaczęło się od ciasta ,,w proszku'', nadal pozostaje wierna kremowi tiramisu z firmy Gellwe lub Delekta, ale muszę się przyznać, że jeszcze nigdy nie robiłam tego kremu wg oryginalnego przepisu czyli z serka mascarpone, w przyszłości muszę to nadrobić, jak zwykle pochwalę się efektem.

Tym razem przygotowałam efektowną, prostą i szybką wersję w postaci torcika.


Składniki
  • 1 duża lub 2 małe paczki biszkoptów podłużnych 
(ja użyłam niemieckich, ale widziałam że w naszych dyskontach też są już dostępne)
  • krem ,,w proszku'' tiramisu, mleko do sporządzenia kremu.
  • ok.400 ml naparu mocnej kawy
  • alkohol najlepiej rum, a w oryginale amaretto wg uznania, kieliszek wystarczy ;)
  • kakao
Sposób przygotowania

Krem przygotuj wg instrukcji na opakowaniu.
Kawę z alkoholem przelej najlepiej do głębokiego talerza lub miski, aby wygodnie było Ci zanurzać biszkopty dosłownie na chwilkę w tym roztworze ;). 



Oczywiście przed tym biszkopty przytnij do wysokości formy (na pół), posmaruj odrobiną kremu i układaj wokół obręczy, krem spowoduje, że biszkopty będą się trzymały formy, ja mam taką ze szklanym dnem.

  
Następnie wyłóż biszkoptami dno, tortownicy, wcześniej maczanymi w kawie, ale delikatnie, zanurzasz i wyjmujesz.


Biszkopty posyp kakao najlepiej przez sitko, na nie wyłóż połowę przygotowanego kremu, a następnie kolejną warstwę biszkoptów nasączonych kawą i posypanych kakao, kolejna warstwa kremu , kakao i gotowe, wystarczy schłodzić kilka godzin, lub całą noc.




Łatwość dzielenie i efektywny wygląd, a do tego smak, czynią ten deser wyjątkowym, smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...