Ona Weronika: Bułeczki grahamki

piątek, 13 marca 2015

Bułeczki grahamki

piątek, 13 marca 2015
Uwielbiam testować przepisy na domowe pieczywo, bo to własnoręcznie przygotowane mimo długiego czasu oczekiwania smakuje lepiej. Dobra z tym własnoręcznie to trochę oszukuje, bo ciasto na chleby i bułki wyrabia za mnie robot wielofunkcyjny z hakiem. Kupiłam go kiedyś w Lidlu, nie jest najlepszy ale daje radę, oczywiście jak prawie każda Pani domu i blogerka kulinarna marzę, że w mojej kuchni stanie kiedyś KitchenAid.

Mąkę graham i pszenną razową z młynów Stoisław kupiłam w supermarkecie Intermarche Super.


Przepis na bułeczki mam z mojego jednego z ulubionych blogów mojewypieki.com
Z podanego przepisu wyszło mi 6 okrągłych bułeczek.

  • 1/2 szklanki letniej wody
  • 1/2 szklanki letniego mleka
  • 1,5 łyżki miodu
  • 1 łyżka melasy (dałam miód i niestety bułeczki były słodkie) ale mi to nie przeszkadza
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 i 1/2 szklanki mąki graham
  • 1 szklanka mąki pszennej chlebowej
  • 30 ml oleju ok. 2 łyżki
  • 14 g świeżych drożdży (takich użyłam) można też suche 7 g
Dodatkowo odrobina mleka do posmarowania bułeczek przed pieczeniem.
  1. Świeże drożdże rozpuść w połowie przygotowanej wody i poczekaj, aż trochę podrosną. Suche wsyp od razu do mąki.
  2. Do misy włóż wszystkie składniki, w moim przypadku uruchom mikser i wlewaj cienkim strumieniem wodę i mleko, oraz pod koniec drożdże.
  3. Wyrabiaj lub czekaj, aż się samo zrobi :).
  4. Miskę z ciastem przykryj ściereczką i odstaw na ok. 1,5 godziny w tym czasie poczytaj albo obejrzyj film :)
  5. Po tym czasie jeszcze raz krótko wyrób ciasto, tutaj już najlepiej samodzielnie. Przygotuj wcześniej dużą blachę, ja wykładam papierem.
  6. Odrywaj z ciasta małe porcje i formuj bułeczki, przykryj ściereczką i poczekaj, aż trochę podrosną czyli jakieś 30 minut, przed pieczeniem posmaruj każdą mlekiem lub wodą.
  7. Nagrzej piekarnik do 200*C i w takiej temperaturze piecz bułeczki przez ok. 25 minut.
Jest pysznie !

PS. a na bułeczce Rama Aero

1 komentarz:

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...