Ona Weronika: Muffinki czekoladowe

niedziela, 8 marca 2015

Muffinki czekoladowe

niedziela, 8 marca 2015
Jestem czekoladoholiczką, ale nie taką co pożera od razu całą tabliczkę, co to to nie :).
Najwyżej kończy się na pasku, ale zazwyczaj są to 1-2 kostki, i najlepiej kiedy jest to czekolada deserowa.
Taka też najlepsza jest do ciast, deserów i polew, ostatnio testowałam kupioną w Biedronce 200 g czekoladę do gotowania. Świetnie się sprawdziła w tych muffinkach i jako polewa na murzynka.
Muffinki z kawałkami czekolady polecam każdemu są mięciutkie i wilgotne, a kawałeczki czekolady rozpływają się w ustach.


Przepis na 12 muffinek z bloga kulinarnapasja

  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 100 g czyli tabliczka dobrej czekolady, pokrojona w drobną kostkę
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mleka
Przygotowanie bajecznie proste, 2 miski w jednej mieszasz suche składniki, a w drugiej mokre.
Do tych suchych dodać mokre i wymieszać, a czekoladowe kosteczki wrzucasz dopiero na koniec.

Ciasto przekładasz łyżką do foremek i pieczesz tylko 15-20 minut w 200*C.

6 komentarzy:

  1. Jak pięknie wyglądają! Moje zawsze pękają na górze i wyłażą z foremki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pękają to nawet nie tak źle, a duże foremki na 6 sztuk silikonowe kupiłam kiedyś w Biedronce.

      Usuń
  2. Oj ja umiem zjeśc całą czekoladę jak mam dobrą melodię :) Na szczęście nie jest to czesto, bo kiepsko by było :) A takie muffinki to pyszność nad pysznościami ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja :) dodalam jeszcze maslo orzechowe pyyyycha :D

    OdpowiedzUsuń

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...