Ona Weronika: Domowe bułki z ziarnami

sobota, 21 marca 2015

Domowe bułki z ziarnami

sobota, 21 marca 2015
Uwielbiam ! dzisiaj pierwszy dzień wiosny, świeże bułeczki upieczone wczoraj wieczorem.
Własnoręcznie zebrane i przerobione na dżem truskawki, moja dziecięca zastawa śniadaniowa i kubek kakao.
Tak zwykle zaczynam dzień, a jak nie jem pełnoziarnistego pieczywa, to jem jogurt naturalny z bananem i muesli czekoladowym. Omnomnom !
Przepis na te szybkie, proste i pyszne bułeczki znalazłam na blogu pani-mucha.pl.




Przepis na 6 średnich bułek

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki mąki pszennej razowej
  • 1 i 1/2 szklanki letniej wody
  • 25 g drożdży świeżych
  • 2 łyżeczki soli
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżki pestek dyni
  • 1 łyżka pestek słonecznika
  • 1 łyżka siemienia lnianego
Rodzaj ziaren może być dowolny, nie należy tylko przesadzać z ich ilością.

Mąki przesiałam do misy robota i dodałam wszystkie pozostałe składniki, drożdże rozpuściłam w wodzie.
Włączyłam robot na niskie obroty i powoli dolewałam wodę z drożdżami.
Czas mieszania do uzyskania jednolitego ciasta ok. 3-5 minut.
Miskę z ciastem przykrywam ręcznikiem papierowym i odstawiam na ok.30 minut do wyrośnięcia.
Następnie smaruje ręce olejem i odrywam zgrabne i mniej więcej jednakowej wielkości kawałki i formuje bułki.
Układam na blasze z wyposażenia piekarnika, wyłożonej papierem.
Odstawiam na kolejne 30 minut do wyrośnięcia, przed pieczeniem można posmarować bułeczki wodą.
Nagrzewam piekarnik do 220 *C i piekę przez 15-20 minut.

1 komentarz:

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...