Ona Weronika: Biszkopt z kremem budyniowym, truskawkami i galaretką

piątek, 20 czerwca 2014

Biszkopt z kremem budyniowym, truskawkami i galaretką

piątek, 20 czerwca 2014
Sezon truskawkowy trwa nadal, a ja mam kolejny wypiek z truskawkami.
Wykorzystałam biszkopt i krem z przepisu na pyszne ciasto kremówka.
Tydzień temu pokazałam wam klasyczny  biszkopt z truskawkami i galaretką.
Zamroziłam też, truskawki w porcjach 500 g, na zimę, do truskawkowych wypieków.

biszkopt z kremem i truskawkami

  Składniki na biszkopt (mała blacha, moja 25x35)

  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka oddzielić od żółtek, białka ubić i pod koniec dodać cukier, ubijać do rozpuszczenia. Dodać żółtka, mąki z proszkiem, nie muszę chyba przypominać, że delikatnie.
Przygotować blaszkę, piec ok.30 minut w 180 *C.
Ostudzić i przekroić na dwa równe płaty.

Masa budyniowa
  •  1 litr mleka
  • 2 budynie waniliowe
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka maki ziemniaczanej
  • 5 łyżek cukru
  • 125 g margaryny
Mleko podgrzewamy, pozostawiając część do rozpuszczenia wszystkich składników, roztwór wlać na gorące mleko i mieszać, do gorącego budyniu, wmieszać  pół masła lub margaryny. Lekko wystudzić i wyłożyć na biszkopt, kiedy wystygnie rozłożyć truskawki i zalać tężejącą galaretką.
Truskawek użyj ile chcesz, do ich przykrycia użyłam 3 truskawkowych galaretek, rozpuszczonych w 1 litrze i szklance wody, czyli o szklankę mniej.

PS. a wam przejadły się już truskawki, czy wciąż macie na nie ochotę ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...