Ona Weronika: Ciasto balowe

piątek, 22 sierpnia 2014

Ciasto balowe

piątek, 22 sierpnia 2014
Najlepsze jakie jadłeś, słodkie, kremowe i rozpływa się w ustach, dlatego jest tak mało fotogeniczne :).
Do tanich nie należy, ale warto upiec takie jedno, niż dwa inne, a kto jeszcze nie jadł niech żałuje.
Ma też inne nazwy, jak szefa, toffi, czy 3 bit, ale to bez pieczenia.
Ja znalazłam przepis na obłędnym biszkopcie, masę budyniową zrobiłam w 5 minut.
Gotowi !


Przepis z bloga domowe-wypieki
Biszkopt
  • 4 jaja
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie to wiecie jak, ja już to robię od 10 lat :). Ubijasz białka, pod koniec dodajesz cukier i dalej ubijasz na sztywno. Odkładasz mikser, żółtka dodajesz do białek, ale mieszasz je łopatką, tak jak przesianą partiami mąki z proszkiem. Gotowe pieczesz w 180 *C ok.30 minut.
Studzisz, przekrawasz na pół, nasączasz wodą z cytryną.

Jesteś wygodny jak ja, więc kupujesz krem budyniowy (doktora) i miksujesz z mlekiem w 5 minut.
Połowę kremu kładziesz w środek biszkoptu, przykrywasz i znowu smarujesz. (po przepis na domowy krem odsyłam do źródła)

Przykrywasz krem herbatnikami (duża paczka) pominęła.
Na nie wykładasz pogrzaną masę kajmakową czy krówkową, wiesz o co chodzi, chyba, że chce ci się gotować mleko 3 h.

Na słodką masę wykładasz słone krakersy (duża paczka).

A na to wykładasz 0,5 l śmietany kremówki z 2 fixami.
Mi ze śmietany prawie masło się zrobiło, bo granica jest bardzo cienka ;), ale to nic.

Całość posypujesz startą czekoladą.

A jutro wpis specjalny, nowy miś z herbatą Saga.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...