Ona Weronika: Ciasto orzechowiec

piątek, 27 grudnia 2013

Ciasto orzechowiec

piątek, 27 grudnia 2013
Wcześniej jadłam tylko u kogoś, aż nauczyłam się je piec i wcale nie jest takie trudne, ani kosztowne.
Jeśli ma się swoje orzechy włoskie, można też użyć ziemnych, lub obu gatunków.
Ciasto jest bardzo słodkie i smakuje wyśmienicie, niestety dopiero po kilku dniach, piekłam je tydzień temu, i właśnie dziś jest ono najlepsze, zmiękło, a orzechy są nadal chrupiące.
Niestety nie zdążymy go zjeść, dlatego połowę zamroziłam.




Przepisów na to ciasto jest wiele w internecie, ja dostałam od ciotki taki na 750 g mąki, ale on dobry jest na 3 placki, chciałam mniejszy, więc skorzystałam z przepisu na 500 g mąki.

Składniki
  • 500 g mąki
  • 200 g cukru
  • 200 g margaryny
  • 2 jaja
  • 2 łyżki miodu
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
Wszystkie składniki zagnieść na jednolite ciasto, podzielić na 2 placki.
Rozwałkować na formę wyłożoną papierem, piecz przez 20 minut w temperaturze 180 *C.

Na jeden placek wcześniej przygotować masę z orzechów.

  • 250 g orzechów włoskich lub ziemnych
  • 100 g cukru
  • 100 g margaryny
  • 2 łyżki miodu
Orzechy lekko posiekać i smażyć na małym ogniu z margaryną, cukrem i miodem, do zrumienienia.
Jeszcze gorące wyłożyć na surowy placek i piec jak ten pierwszy.

Krem budyniowy
  • 500 ml mleka
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 kostka masła lub margaryny (250 g)
lub
  • 3 szklanki mleka
  • 3 budynie śmietankowe
  • 4 łyżki cukru
  • 1 kostka margaryny
Z podanych składników ugotować budyń i zimny zmiksować z margaryną.
Przełożyć kremem placki, i schłodzić, najlepszy po kilku dniach ;).

PS. to od was zależy smak kremu i ilość warstw ciasta, czy ilość orzechów.


2 komentarze:

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...