Ona Weronika: Sernik z jogurtów

piątek, 30 sierpnia 2013

Sernik z jogurtów

piątek, 30 sierpnia 2013
Ale jak to, sernik bez sera ?, a tak to, smak każdemu sernikowi nadaje masa żółtkowo- cukrowa tzw. kogel-mogel, a to czy dodamy tłusty twaróg czy jogurt, to już bez różnicy.
Ok konsystencja jest inna, ale też lekkość, puszystość i kaloryczność.
Spróbujcie choć raz go upiec, a pewnie nie jeden gość da się nabrać :).


Przepis mam z portalu przyslijprzepis.pl, a tam dodała go ania602.

Składniki na małą blachę lub tortownicę.
  • 2 duże greckie jogurty  po 400 ml (ja użyłam typu greckiego z Biedronki (bardzo dobry)) w Lidlu też jest bardzo dobry gęsty jogurt, chodzi o to żeby miał więcej tłuszczu.
  • 2 budynie śmietankowe bez cukru w proszku
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1/4 szklanka oleju (o mamo nie dodałam :), ale nic się nie stało)
  • dodałam za to 1 łyżeczkę proszku do pieczenia.
  • paczka biszkoptów
  • napar z kawy

Sposób przygotowania
Oddzielić żółtka od białek, białka ubić na sztywną pianę pod koniec ubijania dodać cukier, dalej ubijać do rozpuszczenia cukru. Odłożyć mikser i łopatką mieszać masę dodając do niej po jednym żółtku, następnie proszek z 2 budyni, olej i jogurty, wszystko wymieszać delikatnie.


Przełożyć do wysmarowanej masłem tortownicy, na spód ułożyć nasączone w kawie biszkopty.
Piec 50 minut w piekarniku nagrzanym do ok. 180 stopni C.



PS. Sernik jest bardzo słodki, mimo wyrośnięcia i tak opadł :( , ale nie tak tragicznie :)

3 komentarze:

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...