Ona Weronika: Ciasto kakaowe z kremem cappuccino i wiśniami

piątek, 26 września 2014

Ciasto kakaowe z kremem cappuccino i wiśniami

piątek, 26 września 2014
Już wam pisałam, że jak mi się czegoś zachce, to wykorzystuje wujka google i szukam przepisów.
A miałam smak na wiśnie, bo one w piwnicy czekają jeszcze z zeszłego roku. Ale są dobrze zakonserwowane cukrem i pyszne. Zapraszam was na bardzo eleganckie i pięknie wyglądające ciasto na każdą okazję. Mam nadzieje, że stylizacja też się spodoba :), to zastawa ślubna moich rodziców, czyli 20 +.

ciasto cappuccino

Przepis znalazłam na blogu pokochajgotowanie

Ciasto kakaowe
  • 6 jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 4 łyżki oleju
Przygotowanie jak biszkopt, białka ubij na sztywną pianę pod koniec dodaj cukier i dalej ubijaj. Odłóż mikser i delikatnie mieszając dodaj przesiane mąki z proszkiem, kakao i olej.
Przełóż do małej formy i piecz 35 minut w 180 *C.
Wystudź i przekrój tak aby powstały 3 placki, ja nasączyłam je sokiem wiśniowym z wodą.

Krem budyniowy cappuccino
  • 2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki kawy cappuccino w proszku (dowolny smak)
  • 2 opakowania budyniu śmietankowego
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 250 g masła lub margaryny
Budyń ugotować na 2 szklankach mleka bez cukru, wystudzić. Masło zmiksować z kawą i cukrem, dodawać po łyżce wystudzony budyń. Krem podzielić na połowę i smarować blaty ciasta, na krem wyłożyć wiśnie lekko wciskając. Na wierz rozpuszczona w kąpieli wodnej czekolada z odrobiną masła lub mleka, albo polewa kakaowa.

Wiśnie w cukrze lub z kompotu bez pestek.


4 komentarze:

  1. Wygląda cudownie :)
    Oj, zdecydowanie nie powinna oglądać takich zdjęć o tak późnych porach, bo potem nie zasnę z burczacym brzuchem ;D

    Przepis przypomina mi troszeczke ciasto o wdziecznej nazwie "Cappuccino", które moja mam zawsze na święta robi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią bym zjadła, ale wersję bez wiśni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super :) pyszne to ciacho , dzisiaj robiłam :) świetne polecam!!! czekam na więcej! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje ;) właśnie na takie komentarze czekam, cieszę się, że się upiekło i smakowało.

      Usuń

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...