Ona Weronika: Pierniczki z mojewypieki.pl

piątek, 19 grudnia 2014

Pierniczki z mojewypieki.pl

piątek, 19 grudnia 2014
Blog Doroty z mojewypieki.pl, przed świętami przeżywa oblężenie, już dzisiaj serwery nie wytrzymywały :).
Nie ma się co dziwić, to najpopularniejszy słodki blog w Polsce.
Pierniczki nadziewane, które pokazałam wam tydzień temu klik już dawno zjedzone.
Teraz postanowiłam spróbować przepisu Doroty, który dodała 5 lat temu !
Nie chciałam długo czekać, aż pierniczki dojrzeją, bo i tak pewnie by zostały zjedzone.
Dlatego dopiero wczoraj je piekłam i dekorowałam, a jutro część powieszę na choince.
Dzisiaj pokażę wam te, które trzymam w pojemniku i moje zabawy w dekoratora z lukrem królewskim.

pierniczki z lukrem

Przepis oryginalny tutaj

  • 300 g mąki pszennej
  • 100 g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 2 duże jajka
  • 130 g cukru pudru
  • 100 g masła, roztopionego i lekko przestudzonego
  • 100 g łagodnego miodu np. akacjowego
  • 1 łyżka przyprawy do piernika
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Przesiać mąkę, dodać jaja, cukier, masło, miód jeśli stały lekko podgrzać, oraz pozostałe składniki.
Całość dokładnie połączyć, podzielić na 2-3 porcje i wałkować na ok. 4 mm.
Wykrawać pierniczki i układać na blaszce, nie muszą być duże odstępy, pierniczki tylko delikatnie rosną w górę. Piec w nagrzanym piekarniku 180 *C przez 8-10 minut.

Po wystawieniu są miękkie, jak stygną stają się twardsze, ale i tak są pyszne.
Jeśli zależy wam na miękkich piernikach, włóżcie do pojemnika z nimi kawałki jabłka lub szklankę wody. Potrzebują wilgoci zawartej w jabłkach lub z wody.

pierniczki na choinkę

Pierniczki upieczone ?
Jeśli nie to zabierajcie się do pracy, to jest lepsze niż malowanie pisanek na Wielkanoc :).

Upieczone pierniczki smarowałam rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą, lub maczałam w lukrze. Dekorowałam przy pomocy worka cukierniczego z cienką końcówką i pisakami cukrowymi.

pierniczki moje wypieki

Lukier królewski śnieżnobiały i szybko zasychający zrobisz miksując 1 białko jaja kurzego z 1 -1,5 szklanki cukru pudru, na sztywną masę.

PS. dodałam lepsze zdjęcia, biorę też udział w konkursie u Kingi Paruzel, kto chce i może proszę o głos na mój komentarz  tutaj.
Dziękuje, nadal możecie mnie też lubić na fb, to nic nie kosztuje a cieszy :) tak samo jak każdy komentarz.

3 komentarze:

  1. wyglądają jak ze sklepu, estetycznie wykonane pewnie świetnie pachną

    OdpowiedzUsuń
  2. Też zrobiłam te pierniczki, dokładnie wczoraj! :) Są naprawdę dobre, ale dekorowanie dopiero przede mną :) Nigdy pierników nie robiłam, to był mój pierwszy raz i boję się, że nie udekoruję ich jakoś ładnie i zbrzydną ;)
    Schowałam je do słoiczka ale chęć podjadania jest zbyt silna :D

    OdpowiedzUsuń

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...