Ona Weronika: Rogaliki puszyste

piątek, 29 listopada 2013

Rogaliki puszyste

piątek, 29 listopada 2013
Tak właśnie postanowiłam je nazwać, bo były pyszne, lekkie i puszyste, a najlepsze jeszcze ciepłe.
Przepis pochodzi z bloga bluespoon.pl i będzie brał udział w konkursie.
Chociaż nadal nie mam wprawy w zawijaniu rogalików i nadzienie czasami mi ucieka, to kilka ładnych mi się udało :). Goście myśleli, że z cukierni, bo takie ładne, a dla mnie to wielki komplement :).




Składniki (na 32 małe rogalik)
  • 500 g mąki
  • 50 g drożdży
  • 100g masła
  • 2 jaja
  • 5 łyżek mleka
  • 0,5 opakowania śmietany kwaśna 18 %  (czyli 100g)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • 2 łyżki cukru
  • konfitura/powidła
Sposób przygotowania
Drożdże rozpuścić w letnim mleku. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, do miski lub na stolnicę, dodać masło/margarynę, jaja, śmietanę i cukier. Na końcu dodać rozpuszczone drożdże.
Wszystko dokładnie wyrobić i wstawić do lodówki na minimum 3 godziny. Ja to zrobiłam w misce przykrytej ściereczką ;)



Następnie podzielić kulę na 4 części, każdą wałkować na okrągły placek i dzielić na 8 trójkątów, ten sposób pokazałam w przepisie na rogaliki krucho-drożdżowe, dzięki temu otrzymasz 32 małe rogaliki.



Piecz w 200 *C przez 15 minut.
Najlepsza jest duża blacha z wyposażenia piekarnika, mi się zmieściło 16 ;). Warto posmarować je białkiem, lub  rozmąconym całym jajem ;), będą rumiane.

 Smacznego !



P.S. jak zrobić świeczkę z pomarańczy chyba nie muszę mówić ;), pięknie pachnie.

2 komentarze:

  1. Moja babcia dała mi taki sam przepis który dostała od sąsiadki Heleny i tak właśnie nazwała je moja babcia Rogaliki Heleny:)) są przepyszne uwielbiam je!!!

    OdpowiedzUsuń

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...