Ona Weronika: Magister inżynier

czwartek, 10 lipca 2014

Magister inżynier

czwartek, 10 lipca 2014
Tak, już nim jestem :), i jakoś specjalnie inaczej się nie czuje, może, to jeszcze za wcześnie.
Pewnie kiedy dopiero będę mieć z tego tytułu korzyści finansowe i nie tylko, będę w pełni zadowolona.
To zabawne, bo od dłuższego czasu nie pisałam na blogu, dziś zaglądam w statystyki i źródła ruchu, a tam ktoś trafił na mojego bloga wpisując " magister kto to taki ", czyli post jak na zamówienie :).

magister

Gdzieś po sieci krąży, żartobliwe rozwinięcie skrótu mgr inż. (mogę gówno robić i nieźle żyć).
Jak jest naprawdę życie weryfikuje, zajrzałam do archiwum i jak się okazuje napisałam już kilka tekstów na temat studiów i studiowania.
Dla przyszłych studentów gdzie mieszkać ?
Mój pierwszy raz na studiach, spokojnie to tylko taki tytuł :).
Kto jest kim na studiach ? i jak się uczyć ?, a także jak to jest mieć egzamin poprawkowy.

Ale wróćmy do pytania, kto to jest magister ?, to absolwent studiów drugiego stopnia, który zaliczył semestr i napisał, a później obronił pracę magisterską.
Wcześniej ukończył studia pierwszego stopnia 3 lub 3,5 letnie i uzyskał zaliczenie i napisał pracę i obronił, dyplomową w zależności od kierunku licencjacką lub inżynierską.
Już po tym etapie uzyskuje wykształcenie wyższe i nie musi, ale może kontynuować naukę.

Po studiach magisterskich może jeszcze, uczęszczać na studia podyplomowe lub doktoranckie, gdzie w tym drugim przypadku może uzyskać tytuł doktora.

Ja już swoją edukację zakończyłam, posiadam obecnie 3 dyplomy, bo jeszcze technika :)
Jestem inżynierem zootechniki, a magistrem rolnictwa, studiowałam na UTP w Bydgoszczy.
Jeśli macie jakieś pytania, chętnie na nie odpowiem. A jak to jest u was, w trakcie, przed czy po studiach ?

1 komentarz:

  1. Super! Ja też mam nadzieję za jakiś czas posługiwać się takim tytułem właśnie. Na razie jest inżynier ale wszystko przede mną. Na https://wseiz.pl/studia-ii-stopnia/ znalazłam już kierunki studiów uzupełniających magisterskich aby móc te swoje kwalifikacje zawodowe poszerzyć i dzięki temu może znaleźć lepszą pracę? ważne aby studiować to co się lubi, co interesuje.

    OdpowiedzUsuń

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...