Ona Weronika: Ciasto bez jajek

piątek, 28 listopada 2014

Ciasto bez jajek

piątek, 28 listopada 2014
Czasami zdarza się tak, że zapomniałaś kupić, albo nie masz w domu jaj, jest jeszcze jedna możliwość jesteś na nie uczulona. A koniecznie masz ochotę na coś słodkiego, dlatego ja też postanowiłam wypróbować przepis na ciasto bez jaj. Nie jest tak puszyste jak biszkopt, przypomina bardziej ciasto muffinkowe lub kruche.Możesz je wykorzystać np. do przygotowania tortu, lub przełożyć ulubionym kremem.

ciasto bez jajek

Przepis pochodzi z bloga pinkcake (tortownica 26 cm)
kubek 300 ml
  • 2 kubki mąki pszennej
  • 3/4 kubka cukru w tym wanilinowy
  • szczypta soli
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 kubka oleju czyli ok. 150 ml
  • 1 łyżka octu
  • 1 kubek mleka
Przygotowanie jak w cieście na muffinki, suche składniki osobno i mokre wymieszać osobno.
Do suchych dodać mokre i wymieszać, przełożyć do przygotowanej tortownicy i piecz w nagrzanym piekarniku do 180 *C, przez 40-50 minut.

Do przełożenia użyłam kremu z ciasta cytrynowego, ale nie miksowałam z margaryną, a wmieszałam ją do gorącej masy. Na wierzchu ,,Śnieżka" z łyżką żelatyny rozpuszczonej w odrobinie wody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...