Ona Weronika: Muffinki rumowe z rodzynkami i bananem

piątek, 23 stycznia 2015

Muffinki rumowe z rodzynkami i bananem

piątek, 23 stycznia 2015
Dlaczego nikt nie pyta o muffinki ? To przez te święta i wypieki ciast trochę o nich zapomniałam.
Ale odkryłam dla was specjalny przepis, taki z procentami, rodzynkami i bananami. Pyszne, chociaż mało słodkie. Ostatni przepis na muffiny piernikowe polubiliście tak jak ja, mam nadzieję, że te też wam się spodobają.

muffinki z rumem, rodzynkami i bananem

Przepis na 12 dużych muffinek z bloga smakchwili.blox.pl
  • 280 g mąki
  • 40 g kakao
  • 2 łyżeczki proszku dopieczenia
  • 4 łyżki cukru trzcinowego (dałam biały)
  • 80 g roztopionego masła lub margaryny
  • 180 ml mleka
  • 2 jajka
  • 100 ml rumu (u mnie 50 ml wody 50 ml rumu, bo rum 40% :)
  • solidna garść rodzynek (u mnie 100 g)
  • 1 banan pokrojony w plasterki (12)
Rodzynki wcześniej zalać rumem, najlepiej na kilka godzin, ale jak nie ma czasu to i 30 minut wystarczy.
Rumu nie wylewać, bo to też mokry składnik i trzeba go wymieszać z pozostałymi mokrymi.\
Suche wymieszać osobno i dodać do nich mokre z rodzynkami.

Napełnić ciastem foremki, łyżka ciasta, plaster banana, łyżka ciasta.
Piec w 180 *C 25 minut.

Moje tak pięknie popękały, że już ich nie dekorowałam, a ten banan robi super smak :)

muffinki z rumem, rodzynkami i bananem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...