Ona Weronika: Domowy chleb mieszany na drożdżach

piątek, 16 stycznia 2015

Domowy chleb mieszany na drożdżach

piątek, 16 stycznia 2015
Uwielbiam piec chleby, bo całe ciasto robi za mnie maszyna/robot z hakiem, ale nie tylko dlatego. Wystarczy 5 minut, godzina wyrastania i godzina pieczenia, a później to już tylko czekać, aż ostygnie i zajadać. Chrupiący z pieca w twojej kuchni. To jest możliwe ! tylko 3 rodzaje mąk, dwie pewnie już masz w swojej kuchni, mąkę graham i świeże drożdże musisz kupić.



Przepis zapisałam w zeszycie i podpisałam Stoisław, bo tej marki kupiłam mąkę graham, ale teraz nie mogę znaleźć tego przepisu :).

Przepis na dużą formę keksówkę lub 2 małe.
  • 250 g mąka pszenna typ 450-500
  • 250 g mąka graham Stoisław
  • 150 g mąka żytnia
  • 500 ml letniej wody
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka soli
  • 1/2 kostki, czyli 50 g drożdży
Mąki przesiej do miski dodaj sól, drożdże rozpuść w ok.100-150 ml wody z tych 500 ml, dodaj cukier, zaczną szybciej "rosnąć".  Resztę roboty robi za mnie robot, miesza i zagniata mąki z wodą, pamiętaj żeby rozczyn z drożdży dodać pod koniec zagniatania. Ciasto w misce przykryj ściereczką i odstaw na ok.30 minut. Po tym czasie przełóż ciasto do posmarowanej masłem/olejem formy, przykryj i odstaw na kolejne 30 minut. Pod koniec czasu wyrastania nagrzej piekarnik do 200 *C i w takiej temperaturze piecz przez 45-60 minut. Przed pieczeniem posmaruj delikatnie wierzch ciasta wodą.

Spróbuj też chleb z siemieniem lnianym lub chleb jak włoska ciabatta

1 komentarz:

  1. Fajnie wygląda :-). Ja robię często chleb domowej roboty, ale bez drożdży, taki na szybko, pieczony na patelni bez tłuszczu :-).

    OdpowiedzUsuń

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...