Ona Weronika: Ciasto: śmietankowy czereśniowiec

piątek, 12 lipca 2013

Ciasto: śmietankowy czereśniowiec

piątek, 12 lipca 2013
Filmik już Wam pokazywałam przy okazji postu o czereśniach, bo to on mnie skusił, do przygotowania tego ciasta, a jest naprawdę bardzo smaczne. 
To jakby połączenie kakaowego wilgotnego ciasta i sernika, a do tego jeszcze owoce + w mojej wersji polewa z czekolady.


Ciasto kakaowe
  • 200 g margaryny
  • 1 i 1/2 szklanki mąki (250 g)
  • 4/5 szklanki cukru (200 g)
  • 200 ml maślanki
  • 3 jajka
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Masa śmietankowa
  • 800 g kwaśnej śmietany
  • 200 g twarogu
  • 2/5 szklanki cukru (100 g)
  • 2 jajka
  • 1 budyń waniliowy
  • 2 szklanki wydrylowanych czereśni
Jak zrobić ?
Margarynę rozpuść w rondelku i wymieszaj z maślanką i roztrzepanymi jajkami.
W misce wymieszaj mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao i cukier. Do sypkich składników wlej płynne i wymieszaj mikserem.
Formę o wymiarach 22x27cm wyłóż papierem do pieczenia. Ciasto przełóż do formy, wyrównaj.

 Wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz w 180st.C około 25 minut.
Masa śmietankowa

W misce wymieszaj mikserem: śmietanę, twaróg, cukier, jajka i budyń.
Podpieczone ciasto wyjmij z piekarnika, posmaruj częścią masy serowej i wyłóż na nią równomiernie wydrylowane czereśnie.

Całość przykryj pozostałą masą serową. Wstaw ponownie do piekarnika i piecz jeszcze 25-30 minut w 180st.C. (Ja piekłam 60 minut)
Całość polałam polewą czekoladową
Ciasto wyszło trochę ubite i jakby zakalcowate miejscami, ale myślę, że to od nadmiaru wilgoci i ciężaru tej masy śmietankowej.

Przepis znajdziecie na www.mojeciasto.pl


2 komentarze:

  1. Pycha :)
    Ja za to dzisiaj piekłam kremówkę z masą krówkową i solonymi orzeszkami ziemnymi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To dopiero musi być pyszne, z chęcią zobaczę przepis.

    OdpowiedzUsuń

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...