Ona Weronika: Gofry -przepis

piątek, 19 lipca 2013

Gofry -przepis

piątek, 19 lipca 2013
Długo szukałam idealnego przepisu na gofry, bo ten, który dostałam od producenta gofrownicy przy zakupie nie był za dobry.


Ten przepis jest idealny, gofry są puszyste i mięciutkie, słodkie, chociaż cukru mają niewiele.
A pochodzi z ulotki, które często spotykamy w Biedronce, a tam ciekawe przepisy braci Kuroniów.

Składniki na 12-14 gofrów
  • 350 g mąki pszennej
  • 3 jaja
  • 500 ml mleka
  • 50 g masła/margaryny
  • 50 g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Jak zrobić ?
Oddziel żółtka od białek, żółtka utrzyj z cukrem, dodaj rozpuszczoną margarynę, mleko i przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, całość, ręcznie lub przy pomocy miksera połącz w jednolitą masę.

Ubij pianę z białek i delikatnie połącz z przygotowanym ciastem, to właśnie ona nadaje gofrom puszystość i lekkość.

Nagrzej gofrownice i piecz. Smacznego !

Niestety ten słodki przepis wymaga gofrownicy, ale ja swoją mam już lata, a wydatek niewielki, ale za to jaka przyjemność :)



 Z cukrem, czy owocami, a Ty jakie lubisz najbardziej ?

 PS. Ostatnio dodany przepis na pizzę cieszy się zainteresowaniem, co i mnie bardzo cieszy :)

1 komentarz:

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...