Ona Weronika: Ciasto W-Z

piątek, 7 lutego 2014

Ciasto W-Z

piątek, 7 lutego 2014
Kto nie zna ? tego smacznego ciasta, dostępne w prawie każdej cukierni.
Mocno kakaowe, wilgotne i koniecznie z bitą śmietaną, a do tego ta mała rozetka.
Ten przepis mam od koleżanki, podobny jest do typowych murzynków, ja polecam wam tego z konfiturą.
Wcześniej piekłam też moje tzw. W-Z, z ciasta biszkoptowego kakaowego.






 Składniki (mała blacha)

  •  4 jaja
  • 1 margaryna 250 g
  • 7 łyżek wody
  • 2 łyżki kakao
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 1 mały cukier waniliowy
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Już pisałam, że lubię takie ciasta jednogarnkowe, nie licząc naczynia do ubijania piany.
Margarynę, wodę, cukier, kakao i cukier waniliowy umieść w rondelku i rozpuszczaj, aż uzyska jednolitą konsystencję. 
Masę ostudź i dodaj po jednym żółtku, mieszając.
W osobnym naczyniu ubij białka na sztywną pianę.
Do masy kakaowej dodaj partiami przesianą mąkę z proszkiem i mieszaj.
Na końcu do ciasta dodaj partiami ubitą pianę i delikatnie mieszaj, do uzyskania jednolitego ciasta.
 
Ciasto przełóż, do przygotowanej formy i piecz 45-50 minut w 180 *C (wcześniej nagrzej piekarnik).
 
Po upieczeniu wystudź ciasto i przekrój na 2 równe placki.
 
Do przełożenia przygotuj, bitą śmietanę, 500 ml śmietany kremówki + środek żelujący, lub użyj gotowego kremu śmietankowego.
 
Ja zrobiłam bitą śmietanę z proszku.
  • 500 ml mleka, + 2 bite śmietany w proszku
  • 2 łyżki żelatyny rozpuszczone w odrobienie gorącej wody, po wystudzeniu, dodać do ubitej śmietany.
Wierzch, to polewa z roztopionej w kąpieli wodnej czekolady + łyżka masła + łyżka mleka (konsystencję zawsze reguluje).



Kto wie, skąd nazwa W-Z ?

2 komentarze:

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...