Ona Weronika: Domowa konserwa słoikowa

środa, 19 marca 2014

Domowa konserwa słoikowa

środa, 19 marca 2014
100 % mięsa, zdrowa i pyszna kiełbasa/konserwa słoikowa, krąży po internecie i ludziach już od wielu lat.
Ja odkryłam ją dopiero w tamtym roku, oczywiście na blogu kotlet.tv.
Robiłam już kilka razy, ale to ostatnio zrobiłam ją też specjalnie dla was.
Kto nigdy nie jadł, koniecznie musi spróbować, przepis bardzo prosty i tani, doskonały smak i wartość odżywcza. Przypominam i odświeżam przepis, niech się rozprzestrzenia :).


Potrzebne
  • 1 kg mięsa mielonego (wieprzowe ok 12-15 zł)
  • 2 łyżeczki soli (ja dałam 1 vegety, 1 soli)
  • 1 łyżeczka pieprzu (wystarczy, chyba, że ktoś woli ostrzejsze)
  • 1 cebula (drobno posiekana), można podsmażyć
  • 2-3 zmiażdżone ząbki czosnku (możesz pominąć)
  • majeranek i inne zioła i przyprawy wg uznania
Tak naprawdę to od ciebie zależy, jak twoja konserwa będzie smakować, nie ma jednego przepisu.
Nie wiesz czy będzie ci smakować ? Zrób z 0,5 kg mięsa i użyj mniej przypraw.


Mięso z przyprawami dokładnie wymieszaj i nakładaj ściśle do słoików, ja użyłam 3 po 0,5 l pojemności, bo tyle mi się zmieściło do garnka.
Ważne w każdym słoiku zostaw od góry ok1-2 cm, wolnego miejsca, możesz więcej, jak użyjesz innych słoików. Ale lepiej żeby miały duże otwory, bo później jest problem z wyciągnięciem konserwy :).


Zakręcasz i wstawiasz do garnka z wodą (tak do 3/4 słoików), i gotujesz (jak pasteryzacja) przez 1 godzinę.


Oto dlaczego potrzebne jest wolne miejsce, bo na wierzchu tworzy się cudowny smalczyk, a wokół galaretka. Ilość zależy od tego jak, bardzo mięso jest tłuste, ja akurat miałam chude, i konserwa była trochę sucha.

Na zdjęciu już wystudzona, Paulina z kotlet.tv i inni w necie radzą jeszcze ponownie zagotować, a to dlatego, żeby zabić ewentualne bakterie przetrwalnikowe, które przetrwały w pierwszym gotowaniu ;). (moja wiedza mikrobiologiczna)

Ja tego nie robię i żyję, konserwę trzymam w lodówce, a na drugi dzień już jej nie ma, to po co gotować.



Znasz ten przepis, robisz domową konserwę ?, a może znasz inny przepis na domowe konserwy i coś do chleba, podziel się w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...