Ona Weronika: Rolada czekoladowa z kuchnialidla.pl

piątek, 7 marca 2014

Rolada czekoladowa z kuchnialidla.pl

piątek, 7 marca 2014


To nie jest moja pierwsza rolada, ale pierwsza czekoladowa i tak puszysta.
Rolada do łatwych nie należy i przy pieczeniu tej zaliczyłam wpadkę, ale już będę pamiętać, co robić :).
Na pewno jest to elegancki rodzaj ciast, niestety nie tak łatwo je pokroić, przynajmniej te z kremem.
Doskonała do kawy i herbaty, przepis na tą pożyczyłam z kuchnialidla.pl, od mistrza cukiernictwa Pawła Małeckiego. A czy wiecie, że Pan Paweł jest też cukiernikiem w cukierni Sowa.

Ze strony wykorzystałam tylko przepis na ciasto, bo miałam jeszcze gotowy krem czekoladowy, który użyłam do jej napełnienia, a następnie polałam ją polewą z czekolady.

Składniki na ciasto
  • 6 jaj
  • 80 g cukru
  • 50 g mąki
  • 10 g mąki ziemniaczanej
  • 30 g kakao
Lubię podane składniki w gramach, bo wtedy mogę sobie odmierzyć wszystko z aptekarską dokładnością, chyba, że ktoś nie ma wagi, ale i na to jest sposób, bo są tabele ,,ile co waży"

Jaja ubijamy na pianę, pod koniec dodajemy cukier i nadal ubijamy do rozpuszczenia cukru.
Odkładamy mikser i przesiewamy mąki, które dodajemy do masy jajecznej delikatnie mieszając łopatką, na końcu kakao.

Przygotuj blachę z wyposażenia piekarnika, czyli dużą, i wyłóż ją papierem,
a piekarnik nagrzej do 180-185 *C ( w przepisie termoobieg, ja piekłam bez).
Ciasto rozsmaruj równomiernie na papierze i piecz 10-12 minut. Czyli bardzo krótko. To ważne żeby rolada była elastyczna i puszysta.

Po upieczeniu ciasto z papierem, odwróć na ściereczkę posypaną cukrem pudrem, (zapomniałam i mi się przykleiło do ściereczki ;)), a następnie zdejmij papier i zacznij zwijać roladę razem ze ściereczką.


Odłóż do wystygnięcia, mimo ostrożnego zwijania rolada w najgrubszym miejscu i tak mi trochę pękła.

Kiedy ostygnie, przygotuj krem (ja gotowy, tortowy, w mniejszej ilości mleka) i posmaruj roladę, a następnie ponownie ją zwiń, najlepiej w folię spożywczą lub aluminiową i odstaw do lodówki do stężenia, później posyp cukrem lub polej polewą.


A wy piekliście już roladę ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię kiedy tu jesteś, a jeszcze bardziej kiedy coś piszesz, dziękuje :* i zapraszam częściej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...